středa 9. října 2013

Jídlo x Pohyb x Škola



Ahoj, dnes mám takové menší povídání, protože nemám prostě na nic kloudného čas. Taky mi přišel takový zajímavý dotaz co se týče školy. Co se dá jíst ve škole? (A menzu já teda opravdu nenavštěvuji, protože ta naše...)

Tak základní jídlo celého dne - snídani - stíhám každý den doma. Vstávám brzy, jdu si zaběhat a ovesnou kaši si prostě dám. I když mám třeba na sedm. Nemám problém vstávat třeba v pět nebo dřív. Ten svůj ranní rituál prostěmusím splnit, jinak den stojí za prd.
Ale je mi jasné, že spousta z Vás to takhle nemá, ráno se nestihnete najíst a rovnou běžíte na autobus nebo podobně. Apeluji na Vás, když víte že ráno nestíháte, připravte si snídani už večer do ledničky. Nebo si vezměte na ten běh na autobus banán či jablko. To je jedno, jen ať prosím nehladovíte až do svačiny.

Svačina. Já si obvykle nosím prostě tmavé pečivo třeba s lučinou a rajčetem. Nedá se to jíst každý den, takže to různě obměňuji třeba s paprikou, nebo si občas (když je víc času) den předem nějakou dobrotu upeču a to si pak pár dní ještě na svačinu nosím. Tím nemyslím žádné buchty, ale třeba vynikající lehký závin do kterého si můžete dát cokoli, od zeleniny po ovoce. Recept určitě někdy hodím.

A jsme u toho obědu. Jak jsem psala v naší menze se nestravuji, protože.. no nechci říkat fuj, ale jejich vaření mě opravdu nezaujalo (poloutopené hranolky v oleji nebo spálená ryba? dobrou chuť) U mě vedou klasické krabičky - připravím si něco dobrého a odpoledne to v klidu (nebo ve spěchu :-D) sním. Nemám možnost si jídlo ohřát takže volím hlavně studené věci - těstovinový salát se sýrem nebo sojovým masem, zeleninový salát se sýrem nebo masem, rizoto, zapečené těstoviny nebo brambory a podobné věci. Všimněte si, že všechno co jsem vypsala je opravdu jednoduché na přípravu. Dělávám to tak, že si něco z toho udělám doma na večeři a další porci si zakrabičkuju a další den si ji vezmu na oběd. Není co řešit.

Druhá svačina, tu už většinou tolik neřeším (hanba) a prostě si dám ovoce, zeleninu nebo to co mi ještě zbylo. Víte jak to je, nemůžu s sebou do školy tahat půlku ledničky.

Abych nezapomněla, celý den piji jen čistou vodu.. hooodně. K tomu teda kafe, bez toho bych ve škole nevydržela. Možná moje životospráva není úplně ideální, ale vyhovuje mi to. :-D

K tomu pohybu - jak jsem psala, ráno  chodím běhat ať je kolik chce hodin. Protože je spousta lidí co teda ráno sotva stíhají, doporučuji jít si zaběhat večer. Co jiného taky chcete dělat když sedíte skoro dvanáct hodin ve škole a nemáte na nic pořádně čas. Asi je to zbytečné nějak hrotit. Pokud máte školu kratší můžete toho využít k cvičení, posilování nebo přímo návštěvě fitka. Já sama teda kromě běhu stíhám cvičit asi třikrát týdně. A vůbec mi to nevadí, nijak hůř se necítím, naopak se moc na každé cvičení těším. V poslední době jsem si oblíbila jógu, kterou kombinuji s běháním.

A zajímalo by mě, jak takhle se školou existujete Vy? :)

1 komentář:

  1. Snídám doma, někdy stihnu doma i oběd (záleží na dni) a nebo si také připravuji věci do krabičky. :)

    OdpovědětVymazat