sobota 5. října 2013

Chci začít běhat - jak na to.

Pro většinu lidí rozporuplné téma. I já jsem si prošla fází, že jsem prostě chtěla začít běhat, ale nešlo mi to, nevydržela jsem dlouho, nebavilo mě to a bylo to utrpení. Tak jsem neběhala. Když si takovouhle situaci představím teď.. no nešlo by to. Už jsem si tak zvykla, že když delší dobu neběhám, mám vyloženě absťák. Jak jsem se k tomuhle dopracovala?

Teď budu asi trapná, ale co mě nejvíc motivovalo bylo, že jsem si prostě koupila běžecké boty. Tím nemyslím nějaké Air max za tři tisíce, ale ve výprodeji jsem sehnala pěkné obyčejné, ale kvalitní a pohodlné Reeboky asi za šest stovek. A protože jinak než na běh bych pro ně neměla využití, začala jsem běhat. :-D

Druhá věc byla, že vstávám brzy. Každý den okolo půl šesté. Venku nikdo není a tak chodím běhat. Bydlím v poměrně velkém městě a neumím si představit, že bych běžela někde po ulici a kličkovala mezi spoustou lidí a dětí. Proto běhám buď brzy ráno nebo večer když je tma.

Prostředí je taky důležité. Když běžíte mezi paneláky, nedává vám to potřebnou energii. Mnohem radši běžím okolo pole nebo podél řeky. Za tu dobu už jsem si našla spoustu cestiček a každý den si trasu promýšlím podle nálady. Taky jsem díky tomu našla spoustu pěkných míst o kterých jsem neměla ani tušení.

No, ale zpět k začátku. První nějaký týden co jsem opravdu ráno chodila běhat jsem nevydržela skoro nic. Hned jsem byla zadýchaná, bylo mi až špatně. Výdrž se samozřejmě bude zvyšovat časem který tomu věnujete. Pro ten začátek - aby Vás to neodradilo - je lepší začít zlehka. Běžet pouze klusem, pravidelně dýchat. Když už cítíte, že Vám dochází dech tak zpomalit a jít krokem, stále pravidelně dýchat. Pak zase běžet a opakovat. Postupně uvidíte, že bez zastavení vydržíte delší a delší dobu.

Ráda ještě při běhu poslouchám oblíbenou hudbu. Taky podle nálady, takovou co se mi neomrzí. Přehrávač máme určitě všichni. Důležité je prostě vydržet, první dny jsou peklo, ale postupně si k běhání vypěstujete kladný vztah, bude Vás to bavit a má to krásný dopad nejen na tělo, ale i na duši.

1 komentář:

  1. Já už takhle začínala několikrát, ale vždycky mě to nakonec pustilo:( Musím se k tomu už vážně dokopat, hlavně kvůli atletice, nechci být nejhorší..asi se inspiruji a přeperu svýho protivníka jménem ranní vstávání a vyzkouším to ráno :)

    http://ordinary-silly-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat