pátek 4. října 2013

Jak a proč začít, aneb moje cesta.


Na úvod bych si dovolila takový menší kecací článek. Vlastně o tom, jak to bylo u mě. Takovým prvním impulzem pro to, abych něco změnila byl můj přítel. A to hlavně proto, že on sám se rozhodl ze dne na den začít něco dělat a povedlo se mu získat opravdu pevnou a svalnatou postavu. Není to jen o tom, taky přestal chodit v noci do ledničky a celkově se cítil lépe, co si budeme povídat.
Nechtěla jsem za ním zaostávat a chtěla jsem se aspoň zbavit vypouklého bříška a tukových zásob v oblasti boků, stehen a zadečku. Sama jsem ze začátku nevěřila, že se mi povede něco opravdu udělat, takže jsem si to nechala naprosto pro sebe. Takový ten start proběhl asi třikrát, vždycky mi to vydrželo pár dní a zase nic. Až na ten poslední pokus.

Poslední pokus byl jiný v tom, že jsem přestala pátrat na internetu. Prostě takové ty rady, že si ráno člověk musí dávat musli s jogurtem, jíst tunu ovoce a zeleniny, přestat solit a podobně.. bylo toho moc a já to takhle nezvládala. Takže jsem se na to vykašlala a začala podle sebe, tak nějak instinktivně. Prvním mým velkým počinem bylo, že jsem začala běhat. Prvních několik dní jsem neuběhla skoro nic, protože jsem to prostě neudýchala a bylo mi špatně. Postupem času se mi výdrž stále zvyšovala, běhání mě začalo opravdu bavit a v téhle době si třeba týden bez toho neumím představit.

Druhým krokem byla samozřejmě změna jídelníčku. Neudělala jsem to tak, že bych najednou vyřadila úplně vše co jsem do té doby jedla. Dala jsem si ze začátku jen pár jednoduchých pravidel: 1. pít jen čistou vodu, 2. každé ráno poctivě snídat, 3. sníst šest vyvážených jídel denně. A poslední snažit se nejíst sladké. S potěšením jsem zjistila, že když člověk jí opravdu pravidelně, tak prostě mezitím ta chuť na cokoliv vlastně vůbec není. Nic mi nechybělo. Nějaké další změny jsem pak prováděla až postupně, ale tyhle tři body jsem dodržovala jako svaté a opravdu se stala velká změna.

Po nějakém týdnu v tomhle jiném režimu už jsem si zvykla a začala pravidelně přidávat každý den lehké 15 minutové cvičení na celé tělo. Přišlo na další změny v jídelníčku. Naučila jsem se vařit jiné jídla, chutné, rychlé a hlavně zdravé. Přišla jsem na to, že mě cvičení vlastně baví a naplňuje a po nějakém měsíci si začalo všímat i okolí. Nejdřív samozřejmě přítel, který je mi pořád velkou oporou a můžu říct, že je strašně super když chodíme běhat nebo si zacvičíme spolu.

Tak to je ve zkratce všechno. Doufám, že se mi povede motivovat, inspirovat nebo někomu pomoct. Jde to, ale chce to se tomu věnovat.

3 komentáře:

  1. Já jsem zatím jídelníček nezměnila. Jediné, co jsem udělala jinak, bylo pití a snídaně. Snažím se dostatečně pít, aspoň 2l denně, a k snídani si dávám müsli (a i to není pravidlem, když mi dojdou, trvá třeba dva týdny, než si koupím další krabičku).
    Jak jsem začala já, ani netuším.. Nejdřív jsem se v cvičení tak plácala během února a března, třeba tři dny jsem cvičila 10 minut.. pak týden nic... a na konci dubna jsem najednou začala a už neskončila :) a taky mě to chytlo.. ze začátku jsem se přemlouvala, nechtělo sem i nic dělat, ale dnes, když cvičení vynechám, mám výčitky, že na to kašlu... a to mě donutí druhý den pokračovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, přesně, přesně. To je ono. :-) Každého to asi posléze chytne když dostane ten správný rytmus. A pití a snídaně dělá opravdu divy. :-)

      Vymazat
    2. Já si i docela brzy zvykla na večeře v šest, půl sedmý nejdýl :) a to taky pomáhá :)

      Vymazat