sobota 2. listopadu 2013

Vhodné boty na běhání

Dnes bych se s vámi chtěla podělit o jednu důležitou věc, kterou jsem před delší dobou řešila i já. Jak si vybrat správné boty na běhání? Setkala jsem se totiž s tím, že ve sportech se mi snažili vnutit ty dražší boty, místo toho aby mi poradili co je pro mě nejlepší. Je to docela smutné, ale musíte s tím počítat. Lepší jít do obchodu už připraveni, popřípadě kouknout se i na ceny v internetových obchodech. Tak jsem to udělala já. Boty jsem si našla na internetu, šla jsem si je vyzkoušet do sportu (díky tomu jsem zjistila, že potřebuji velikost o půl čísla větší) a nakonec jsem si je koupila na zahraničních stránkách téměř o polovinku levněji.

Proč řeším ty peníze? Protože kupovat boty na běh pod tisícovku (pokud nejsou v nějaké jooo slevě) se nedá. Neříkám, že levnější boty jsou špatné, ale tady musíte myslet hlavně na výdrž a na své zdraví - špatné boty vám mohou způsobit víc škody než užitku. A já to vím z první ruky, protože mám sama problém s kolenem a páteří.

Na začátku si musíte ujasnit důležitou věc. Kde budete běhat? Běháte po chodníku v parku, po cestě kolem domu nebo někde v hustějším lese či horším terénu? Tentokrát se vůbec nebudeme bavit o botech na profesionální běh na trati.

Obecně platí, že boty určené na běh jsou opravdu měkké a pružné. Při zkoušení bot si vyzkoušejte botu pořádně prohnout. Pokud budete běhat převážně na rovném povrchu jako je chodník, cesta nebo podobné, boty jsou lehčí a více tvarované na nohu. Boty do terénu jsou silnější a robustnější, jsou těžší a obvykle už je najdete kožené nebo s nějakou nepromokavou vrstvou.

Další čím je nutno se řídit je pak stav vašeho těla. Tím myslím hmotnost - pokud máte nadváhu, existují boty speciálně upravené. To samé při problémech s koleny nebo při problému se sníženou či bortící klenbou nohy. U těchto případů koupi bot nepodceňujte a raději investujte do těch, které mají například klenbu zpevněnou. Ale to už je individuální a je potřeba si o tom něco dopředu zjistit či vyhledat opravdu dobrý obchod, kde vám poradí.
 
 Kdybych to měla shrnout. Výběr bot nepodceňujte. Nerozmýšlejte se nad tím, jestli uštříte tři stovky, když si koupíte ty horší. Když si vyberete špatně, po pár týdnech nebo měsících běhání to pocítíte.

1 komentář:

  1. Já mám teď problém sehnat nějaké sálové boty. Máš super blog :)

    OdpovědětVymazat